Rutes accessibles
Dels 125 quilòmetres de vies verdes de la demarcació Girona, hi ha diversos trams idonis per a recórrer en bicicleta adaptada:

Les rutes subratllades són especialment recomanades.

Ripoll – Sant Joan de les Abadesses: 9 km. PER INICIAR-SE

Sortida des del pàrquing de Can Guetes (a la sortida de Ripoll) fins a la Plaça de l’Estació de Sant Joan, amb una àmplia zona recreativa, font, l’alberg Ruta del Ferro i el restaurant Ruta del Ferro. + Toralles (2 km)

Olot (des de les Fonts de Sant Roc) a Les Preses: cap a 5 km.

Es podria seguir fins a Sant Esteve d’en Bas (3 km) si es compta amb ajuda per superar un pas a nivell inferior que s’ha construït per creuar la variant de la Vall d’en Bas (no ho recomanem en èpoques de molt de trànsit rodat).

Sant Feliu de Pallerols – Amer: 13,5 km. PER UNA SEGONA SORTIDA O UN MÍNIM DE FORMA FÍSICA

Opció 1: Sortida des de l’oficina de turisme de Sant Feliu de Pallerols i fins el punt d’informació d’Amer.

Opció 2: Si es disposa de cotxe propi o es pacta amb el servei de lloguer i transfer, es pot iniciar la sortida a dalt del Coll d’en Bas (cal ésser més expert, per frenar bé a la baixada!) i es recorreran uns 5,5 km més.

Amer – La Cellera de Ter – Anglès: 7,5 km

Després d’Amer, a l’alçada del Pasteral, cal triar l’opció de circular pel voral de la carretera, si no la pujada és molt forta!!! Darrerament s’ha millorat la senyalització al Pasteral i ha augmentat la seguretat per als usuaris, que tenen una separació física respecte dels vehicles.

Anglès – Girona:

En general és possible circular en bicicleta adaptada o cadira de rodes, però sempre és preferible comptar amb ajuda. A Anglès cal anar molt en compte perquè s’ha de creuar la carreta nacional, i hi ha molt trànsit. A Bescanó hi ha un punt amb un sobreeixidor d’aigua que estreta molt la via, que arreglarem properament.

Girona – Quart: 6,5 km

Sortida de la Plaça dels Països Catalans. També es pot creuar Girona pel barri vell i pel costat del riu Onyar, seguint les indicacions dels carrils bici.

CAL AJUDA per superar un pas a l’alçada de La Creueta, ja que el terreny és sorrenc i la bicicleta adaptada patina. Si es comença passada La Creueta, es circulen uns 4 km.

Quart – Llambilles – Cassà de la Selva: 13 km (6,5 + 6,5, d’estació a estació)

NO es pot començar al centre de Quart, perquè hi ha un pas inferior a la sortida del poble, amb una corba a l’esquerra i una pujada forta que NO es pot superar en bici adaptada. Cal començar a la sortida de Quart, després d’un parell d’indústries (càrnica i transports frigorífics), on trobareu un trencant a la dreta per accedir a la via verda. Abans d’arribar a Cassà hi ha un parell de punts de pujada, un amb sorra i un asfaltat, on es necessita ajuda.

Cassà de la Selva – Llagostera: 9,2 km (d’estació a estació)

És accessible si es fa a partir del pont d’en Barrina (a la sortida de Cassà), per sobre la variant, on comença una baixada força pronunciada. La resta és pla.

Abans d’arribar a Llagostera hi ha una pujada seguida d’una baixada en què es recomana ajuda.

Llagostera - Sant Feliu de Guíxols: Tram en estudi.

La nostra RECOMANACIÓ per aquest tram: Llogar les bicis a Cicles JK (caldrà demanar transfer). Començar a Santa Cristina d’Aro, a la cruïlla entre la via verda i la carretera d’accés a la urbanització Roca de Malvet. Planer i molt ample fins a la Font Picant i en pujada de pendent mitjà (1,5%) fins a la costa de n’Alou (com a referència, o bé arribeu fins arribar la carretera general de Vidreres, o fins a una caseta en runes (antiga caseta de guardaagulles) de n’Alou (tram de 6 km)

De Castell d’Aro a Santa Cristina també és practicable (2,5 km) i ben planer, de manera que es pot fer d’anada i tornada.

Palamós – Palafrugell (6,5 km) PER INICIAR-SE

Perfectament accessible. Passa prop de les poblacions de Vall-llobrega i Mont-ras i té accés a la platja de Castell.

Tancar i tornar al mapa
Punt de trobada
2013 © Pirinexus. Tots els drets reservats C/ Emili Grahit 13, 9-B · 17002 Girona · T 972 48 69 50 info@pirinexus.cat | Avís legal | Cookies | Política de privacitat | Mapa web | Crèdits